What is contact center software?
Die Kontaktcenter-Software ist eine Technologie, die Kundenkontakte von verschiedenen Kanälen (z.B. E-Mail, Telefon, Live-Chat, soziale Medien und mehr) an Kundenbetreuer weitersendet. So wird die Effizienz und Produktivität eines Kontaktcenters gesteigert.
Kontaktcenter bilden einen Teil einer Organisation, der sich auf die Interaktion mit Kunden konzentriert. Kontaktcenter bieten auch Berichte über Kennzahlen an. Nutzer können eigene Regeln aufstellen, um die Arbeit der Angestellten, die mit bestimmten Anfragen und Problemen zu tun haben, zu erleichtert.
Frequently Asked Questions
What is contact center software?
Contact center software is a technological tool that increases the effectiveness and efficiency of the customer service team. Thanks to the use of such software, the contact between the customer and the customer service agent is easier and more efficient.
Does LiveAgent provide contact center software?
LiveAgent is primarily a software for contact centers. It provides multichannel contact center solutions for help desks, offering features such as support for phone calls, mailboxes, chats and social media. This comprehensive software enables better contact with the client, ensuring a seamless customer service experience.
What are the must-have contact center software?
A good software for the customer service center should have an automatic call distributor. Thanks to this functionality, the client will quickly find the right agent. The second important feature is multi-level IVR which allows callers to easily select the section they want to contact. A useful feature is to route clients to agents according to their skills and create custom connection queues that allow them to connect to the appropriate agents. An unquestionable advantage of the customer service center software is the possibility of synchronization with CRM and other business tools.
Nachdem Sie mehr über Kontaktcenter-Software erfahren haben, können Sie sich tiefer mit dem Thema Callcenter-Software befassen. Dort finden Sie Antworten auf häufig gestellte Fragen und erfahren, welche Funktionen und Vorteile sie bietet. Eine gute Ergänzung dazu ist der Artikel über die Eingehende Callcentersoftware. Hier lernen Sie, wie diese Software funktioniert und welche Schlüsselfunktionen sie für ein effektives Callcenter-Management bietet.