Effektive E-Mail-Vorlagen für Kundenfeedbackantworten bieten Strategien für den Umgang mit positivem und negativem Feedback. Reagieren Sie schnell, personalisieren Sie Antworten, und zeigen Sie Wertschätzung. Nutzen Sie Vorlagen als Ausgangspunkt für professionelle Antworten.
Obwohl immer mehr Unternehmen erkannt haben, wie wichtig es ist, Kundenfeedback konsequent zu sammeln und zu analysieren, haben die meisten immer noch Schwierigkeiten, ein effizientes Feedback-Follow-up-System zu implementieren, und noch weniger haben eine klare Strategie für den Umgang mit negativem Feedback. Hier erfahren Sie, warum und wie Sie auf negatives und positives Kundenfeedback reagieren sollten. Außerdem finden Sie 10 Feedback-Follow-up-Antwortvorlagen, die Sie als Ausgangspunkt für die Erstellung Ihrer eigenen Antworten verwenden können.
Während es wichtig ist, das Feedback der Kunden durch Umfragen und Fragebögen zu verfolgen (da dies zeigt, dass Sie ihre Meinung schätzen und offen für ihre Vorschläge sind), ist es noch entscheidender, auf öffentliche Bewertungen zu antworten. Laut den von Invesp gesammelten Daten, lesen 90% der Kunden Online Bewertungen vor dem Besuch einer Unternehmenswebsite und 88% der Kunden vertrauen diesen Meinungen ebenso wie persönlichen Empfehlungen.
BrightLocal’s lokale Kundenrezensionsumfrage hat auch enthüllt, dass Kunden die unteranderem Rezensionen lesen, 97% der Verbraucher auch die Antworten von Unternehmen auf Bewertungen beachten. Die Art und Weise, wie Sie reagieren, kann die Wahrnehmung Ihres Unternehmens durch einen Kunden verbessern, den Ruf Ihrer Marke beeinflussen und die Kaufentscheidungen potenzieller Kunden beeinflussen.
Unabhängig davon, mit welcher Art von Kundenfeedback Sie es zu tun haben – positiv, negativ oder neutral – können vorgefertigte Feedback-Follow-up-Antwortvorlagen den Prozess der Beantwortung erheblich vereinfachen. Im Folgenden finden Sie 10 Beispielvorlagen für Feedbackantworten, die Sie verwenden oder sich inspirieren lassen können, um Ihre eigenen zu schreiben:
Thank you for choosing us as your dedicated [product description] provider.
We are extremely grateful that you took the time to send us your feedback about our [Product/ Service]. I read through your feedback carefully, and consider your suggestions to be very insightful. I will pass it on to our product development team to see if they could implement any of these changes in the upcoming releases. I’ll be sure to keep you updated.
Thanks once again and looking forward to hearing more from you.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you so much for sharing your experience with [Product/ Company]. Your feedback helps us improve our product/ service for everyone.
If you’d like to discuss how we could’ve made your experience better, please call us at [phone number] or reply to this email. We look forward to hearing from you!
Thanks again,
[YOUR SIGNATURE]
We are incredibly grateful that you took the time out to share your feedback with [Company/ Product/ Service]. Customer satisfaction is our top priority and we are thrilled that you enjoyed your experience – it means the world to our entire team!
We look forward to serving you again soon.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
We’re so happy that you are pleased with [Product/ Service]. [Company name] strives to deliver the best customer experience, and it makes our day to know we have accomplished just that.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for your feedback and for bringing this to our attention. I’m so sorry to hear of your less than satisfactory experience with [Product/ Service] and hope you will accept our sincerest apologies.
Could you please let me know what specific issues you’ve encountered? I’d love to help where I can and pass along your suggestions to our team, but I need just a bit more information from you.
I understand how disappointing it can be [to sign up for a service/ purchase a product] and not have it meet your expectations, so hopefully, we can get this sorted out. If not, I’ll be happy to issue you a refund.
Please give us a call at [phone number] or reply to this email with more information so that we can make things right for you.
Thank you for your business,
[YOUR SIGNATURE]
We’re so sorry to hear your experience was less than 5-stars and did not meet your expectations. Please help us improve by providing us with more information. If you’re open to discussing your experience further, we can be reached at [phone number/ email address].
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
We cannot find any record of you in our system and your review violates [Review Site] policies so we have flagged it for removal.
If you are using another name that is not recorded in our database, please feel free to reach out to us. For any other questions or concerns, you are welcome to contact us at [email address/ phone number].
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you so much for the excellent feedback. We are happy that you enjoyed your experience with us. You’re right, [Team Member] is always going above and beyond to ensure our customers receive the best possible service they can. We’ll be sure to share your praises with them.
Looking forward to serving you again soon!
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for bringing this to our attention. I’d like to sincerely apologize for the experience you had with [Agent Name]. We strive for excellence in customer service, but it’s clear we missed the mark in your case.
As a result of your feedback, we are providing our team with additional customer service training to prevent similar situations from happening in the future.
That being said, if there’s anything else that I can help you with at the moment, please feel free to reach out and I would be more than happy to help. We do appreciate your business and hope to earn back your trust.
Thanks again,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for taking the time to complete our recent survey. Your responses will help us serve you and our other users in the future. We truly value your feedback and look forward to hearing more from you more often.
In the meantime, if you have any questions, concerns, or further suggestions, don’t hesitate to let us know by replying to this email – we’ll be happy to help!
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Gutes Kundenfeedback ist, wenn sich Menschen die Zeit nehmen, ihre Gedanken über ein Produkt, das sie verwenden, zu teilen. Es ist wichtig, dass Sie wissen, was Kunden über Ihr Produkt denken und wie Sie es verbessern können.
Es gibt zwei Arten von Kundenfeedback: Aufgefordertes und unaufgefordertes Feedback. Aufgefordertes Feedback sind Informationen, die Sie von Kunden erfragen möchten. Sie können Feedback über Umfragen, Abschlussgespräche und Fragebögen erfahren. Unaufgefordertes Feedback sind Informationen, die Kunden bereitstellen, ohne gefragt zu werden. Sie können unaufgefordertes Kundenfeedback erhalten, indem Sie Kundenreaktionen auf Ihre Produkte oder Dienste beobachten.
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Andrej Saxon | LiveAgent support team