Erhalten Sie wertvolles Feedback mit den E-Mail-Vorlagen von LiveAgent. Nutzen Sie diese, um Meinungen von Kunden und Mitarbeitern einzuholen und Ihre Geschäftsentscheidungen zu optimieren. Ideal für Kundenportale und Helpdesk-Software.
Feedback ist eine wertvolle Information, die Sie für wichtige Geschäftsentscheidungen nutzen können. Unabhängig davon, ob es von Ihren Kunden, Mitarbeitern oder Interessenten kommt, kann Feedback helfen, Zufriedenheit, Trends oder Verhalten zu messen. Feedback kann Unternehmen auch dabei helfen, auf dem richtigen Weg zu bleiben, und gibt Aufschluss darüber, wie andere ihre Leistung wahrnehmen.
Unternehmen, die sich von ihren Mitbewerbern differenzieren wollen, sollten den Satz “sich von der Konkurrenz abheben” nicht nur als Schlagwort, sondern als realistischen Ansatz betrachten.
Wenn Sie ein Kundenportal erstellen und Sie Ihren Benutzern die bestmögliche Erfahrung bieten wollen, müssen Sie ihre Meinungen einholen und danach handeln. Der beste Weg, diese Erkenntnisse zu sammeln, ist, Ihren Kunden eine E-Mail zu schicken und sie um Feedback zu bitten.
Eine Feedback-E-Mail ist eine E-Mail, die an eine bestimmte Gruppe von Empfängern geschickt wird, um deren Meinung zu einem Produkt oder einer Dienstleistung einzuholen. In diesem Fall würden Sie eine E-Mail verwenden, um Benutzer zu fragen, was sie über das von ihnen verwendete Kundenportal denken.
Sie können dies auf verschiedene Weise tun:
Dies sind nur einige Beispiele dafür, wie Sie es Ihren Kunden erleichtern können, das von ihnen genutzte zu beurteilen.
Es ist auch ratsam, ihnen einen zusätzlichen Anreiz in Form einer Ermäßigung oder eines Gutscheins zu bieten, damit sie motivierter sind, etwas Zeit zu investieren und Ihnen Feedback zu geben.
We hope you enjoy [customer portal] and that you find it’s insightful and easy to use.
We’re constantly striving to provide excellent service for those who are active on [customer portal]. We’d love to get your feedback through a brief customer survey.
[TAKE OUR SURVEY]
Thank you for your time. We really appreciate it!
Thank you for giving [customer portal] a try!
We strive to provide the highest quality service and care deeply about how our work affects customers like you.
We would love it if you could send us an email and tell us what we can do to make [customer portal] better.
Thank you for taking the time out of your day. We really appreciate it!
Best, the [customer portal] team
Thanks for registering and actively using [customer portal].
I wanted to reach out personally and ask for your opinion.
What’s your experience like? (e.g., amazing, terrible, etc.)
We want to be better, and your feedback helps us accomplish that. If you’re willing, it only takes a minute or two.
Share your review here [link]
Thanks for your trust,
[Customer portal team member’s name]
[X] days ago, you created an account at [customer portal], and you’ve been an active user ever since.
We’d love to get your feedback on the platform! Click one of the stars below to start a review of the portal:
[Stars]
Kind regards,
The [customer portal] team
Please tell us about your experience in this 30-second survey. Your feedback helps us create a better experience for yourself and other [customer portal] users.
Thanks,
– The [customer portal] team
As one of our preferred customers, your feedback is very important to us. We are constantly striving to provide a flawless experience for our customers, and your input helps us do so.
That being said, if you could take a minute to share your feedback, we would really appreciate it.
We hope to see you soon at [customer portal]
Best regards, [customer portal team member’s name]
Your feedback is very important to us and will help us make the portal better, so we hope you will take the time to fill it out.
[CTA]
We appreciate your time and feedback!
The [customer portal] team
A thank you gift awaits you afterward!
Start here
We hope you’re having a nice day.
You’ve been chosen as one of the few people who are able to review their experience as a [customer portal] user.
If you have a moment to spare, would you be willing to answer a few questions? We’d truly appreciate your feedback.
Our short survey takes about [x] minutes:
Share your feedback
Thanks for your help!
Cheers,
The [customer portal] team at [company]
Ready to put your feedback request templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Entdecken Sie professionelle Kundenservicevorlagen von LiveAgent, die schnelle und konsistente Antworten auf Anfragen ermöglichen. Steigern Sie die Kundenzufriedenheit und Effizienz Ihres Teams mit bewährten E-Mail-Vorlagen für verschiedene Szenarien. Kostenlose Testversion verfügbar – optimieren Sie Ihren Kundenservice noch heute!
E-Mail-Vorlagen für Feedback-Anfragen
Entdecken Sie kostenlose E-Mail-Vorlagen für Feedback-Anfragen, um Kundenbeziehungen zu stärken und Umsätze zu steigern. Erhalten Sie wertvolle Rückmeldungen zu Produkten, Support und mehr – perfekt für Unternehmen, die ihre Kommunikation optimieren möchten. Besuchen Sie uns und starten Sie noch heute!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Unsere Webseite verwendet Cookies. Durch Ihre Nutzung der Webseite nehmen wir Ihre Zustimmung an, Cookies so einzusetzen, wie es hier festgelegt ist Datenschutz- und Cookie-Richtlinie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team