Erfahren Sie, wie Sie Kundenzufriedenheitsumfragen effektiv gestalten, um wertvolles Feedback zu erhalten. Nutzen Sie kurze, präzise Fragen ohne Fachjargon und optimieren Sie für mobile Geräte. Erwägen Sie Anreize, um die Teilnahme zu fördern.
Verschiedene Studien haben herausgefunden, dass:
Das bedeutet, dass die Kundenzufriedenheit, sowie Umfragen über die Kundenzufriedenheit eine wichtige Rolle für Ihr Unternehmen einnehmen und einer der effektivsten Wege sind, um herauszufinden, was Kunden über Ihr Unternehmen denken. Umfragen helfen auch bei der Erkennung von Bereichen, die gut funktionieren, nicht gut funktionieren oder verbessert werden müssen, um eine bessere Erfahrung für Kunden zu schaffen.
Umfragen über die Kundenzufriedenheit sind Fragebögen, die Unternehmen dabei helfen sollen, den Zufriedenheitsgrad seiner Kunden mit den Produkten, Diensten, persönlichen Erfahrungen, Markenimage oder Kundensupport zu erfahren. Meist werden diese Umfragen verwendet, um zu bewerten, wie zufrieden oder unzufrieden Ihre Kunden mit verschiedenen Aspekten Ihrer Produkte, Dienste oder Vorgänge sind.
Umfragen über die Kundenzufriedenheit können verschiedene Fragen enthalten, wie Multiple-Choice-Fragen (Bewertungsskala, binäre Skala, ‘Ja/Nein’-Fragen, Nominalfragen, Likert-Skala, semantisch differenzielle Fragen) und offene Fragen oder eine Kombination der oben genannten Fragen.
Um wertvolles Feedback von Ihren Kunden zu erhalten, müssen Sie ihnen die richtigen Fragen stellen. Unten finden Sie einige der häufigsten Fragen für Umfragen über die Kundenzufriedenheit (sowohl allgemein als auch produktspezifisch), welche Sie bei der Erstellung eigener CSAT-Umfragen nutzen können.
-How did you hear about us?
-Which of our competitors did you consider before choosing us?
-What is the primary reason for choosing our product over competitors?
-What was the one thing that almost stopped you from signing up?
-How do you use our product/ service?
-What are you trying to solve by using our product /service?
-Have you used a similar [product/ service] before?
-What did you like about the previous product/ service(s)?
-What is the most important feature of our product?
-Which 3 features are the most valuable to you?
-What’s the most important feature we should add?
-What are the 3 most important features we’re missing?
-What’s one feature we can add that would make our product indispensable for you?
-If we introduced [new feature/product] would you be willing to test it/them?
-How often do you use this feature?
-How disappointed would you be if you could no longer use [Feature name?]
-Which features aren’t useful to you?
-If you could change just one thing about our product, what would it be?
-Is our pricing clear to you?
-Do you feel our [product/ service] is worth the cost?
-What would you use as an alternative if our tool was no longer available?
-How satisfied are you with our billing and invoicing?
-To what extent do you agree with the following statement: [Product name]’s onboarding process was simple, straightforward, and painless.
-How helpful do you find our video tutorials?
-How would you rate the training and help you’ve received from our team so far?
-How could we improve your experience using our solution?
-What could we change to make our product/ service more user-friendly?
-What’s the main reason you are downgrading/ canceling?
-Did the price of our product/service cause you to leave?
-Have you decided to test out a competitor?
-Are you likely to upgrade your account in the future?
-What is the primary benefit that you have received from using our product?
-How long did you use our product/ service before seeing results?
-Overall, how well does our website meet your needs?
-What was your first impression when you entered the website?
-How satisfied are you with the design and functionality of our website?
-How well do you understand what [Company name] does from our homepage?
-How easy was it to use/ navigate our website? Did you have any problems?
-What are you hoping to accomplish by visiting our website?
-How easy was it to find what you were looking for on our website?
-Did it take you more or less time than you expected to find what you were looking for on our website?
-How visually appealing is our website?
-How easy is it to understand the information on our website?
-How much do you trust the information on our website?
-Is there a feature you wish our website had?
-What could we do to make our website more useful?
-Is there anything on this website that doesn’t work the way you expected it to?
-If you could change one thing about our website, what would it be?
-How would you rate your overall experience on our website today?
-How likely is it that you would recommend our website to a friend or colleague?
-If you were to review the website, what score would you give it out of 5?
-Do you have any other comments about how we can improve our website?
Sie sollten eine Reihe verschiedener Fragen stellen, die Ihnen helfen werden, sowohl die Stärken, als auch die Schwächen Ihrer Arbeit und die Gründe für Kundenzufriedenheit und -unzufriedenheit zu verstehen.
Sie können Umfragen einsetzen, um Kundenfeedback zu sammeln. Einige Kunden werden die gesamte Umfrage, im Gegenzug für eine Belohnung ausfüllen, während andere antworten, weil sie ihre Meinung teilen möchten.
Bei der Erstellung einer Umfrage sollten Ihre Fragen:
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Andrej Saxon | LiveAgent support team