Entdecken Sie anregende E-Mail-Vorlagen für Umfragen auf LiveAgent, um Kundenfeedback effektiv zu sammeln und Ihre Geschäftsstrategie zu optimieren. Nutzen Sie Best Practices wie Anreize, kurze Umfragen und das Teilen von Ergebnissen, um die Antwortrate zu erhöhen.
Wenn Sie möchten, dass Ihre Marketingstrategie bessere Ergebnisse erzeugt, schafft die Sammlung von Kundenfeedback Abhilfe. Jedes Unternehmen, von unabhängigen Startups bis zu internationalen Konzernen, hängt von der Meinung der Kunden ab. Als Unternehmen können Sie es sich nicht leisten, die Wünsche und Bedürfnisse der Kunden zu erraten. Stattdessen müssen Sie Ihre Kunden richtig kennenlernen, um ihre Erwartungen zu übersteigen.
Umfragen sind vielleicht das wirkungsvollste Tool für die Sammlung von Kundenfeedback, obwohl es schwer sein kann, Kunden dazu zubringen, sie tatsächlich auszufüllen. Menschen sind meist nicht dazu bereit, ihre Freizeit dafür zu opfern, Fragen zu beantworten, nur weil eine E-Mail in ihrem Posteingang angekommen ist. Deshalb ist es keine Überraschung, dass die durchschnittliche Antwortrate für Umfragen ungefähr 10% beträgt. Selbst hoch geschätzten Marken gelingt oft nicht mehr als 25% (Quelle). Was können Sie also tun, um Kunden dazu anzuregen, Ihnen wertvolle Rückmeldungen über eine eigens erstelle Umfrage zu geben?
Wir haben einige Tipps gesammelt, die Ihnen bei der Erstellung der wirksamsten E-Mails helfen werden, um Empfänger zu einer Umfrage einzuladen:
We’d really like to hear your feedback about [topic of the survey]. It will really help us improve [pain point] so that we can provide a better customer experience for all of our clients.
As a thank you for completing our short survey, which will only take about [Y] minutes of your time, we are offering all respondents a [X]% discount code off their next purchase in our online store!
To take advantage of this opportunity, please click the survey link below:
[Start survey]
Thanks for your time, it is really appreciated.
Best,
The [company] team
The opinions of our users are of the utmost importance to [company], which is why we’d love for you to answer one simple question for us.
Your feedback will help shape the direction of our future content, so we hope you agree that it will be mutually beneficial to find out what you really think.
You can answer our single-question survey by clicking on your preferred choice below:
Option 1
Option 2
Option 3…
We really appreciate your feedback– it will help us achieve our goal of exceeding the expectations of all of our clients.
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
You recently purchased [product/service] in our online store, and we’d be extremely grateful to hear your thoughts about it.
The survey will only take [X} minutes to complete, and your feedback will help us improve future [product lines/software versions].
To start, please select your rating below.
[Feedback scale with a link]
Thanks for your input,
[Company]
We’ve gathered the results of our recent survey, which we really appreciated you answering.
Since you took the time to share your thoughts about [product/service/matter], we thought you might like to know the results.
We are pleased to announce that [X}% of our customers would recommend [product/service] to a friend!
While this is great news, there is still room for improvement, and we will take each of the comments that we received from loyal users like yourself to better ourselves.
Thanks, and enjoy your [Optional reward as a token of appreciation].
Best wishes,
[company]
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Andrej Saxon | LiveAgent support team